Nog eens groen en nieuw/ Another green one

Vrijdag maakte ik mijn lijstje in een saai moment in de vergaderingsmarathon en zaterdag besloot ik er al werk van te maken. Eens te meer wa...

Vrijdag maakte ik mijn lijstje in een saai moment in de vergaderingsmarathon en zaterdag besloot ik er al werk van te maken. Eens te meer was het flauw dat het zo lang had moeten wachten. Maar ik weet wel hoe het komt. De trui werd opgebouwd zonder patroon, ik begon met Owls van Kate Davies maar wilde een V-hals en dan moest er natuurlijk gerekend worden. Het werd eerder gaandeweg opgelost en vormgegeven, dus op het einde zat ik even verveeld met de situatie. De hals viel nogal wijd en zo recht was die V ook niet geworden, maar ik dacht aan een patroon in een boekje van Phildar met iets soortgelijks (omdat ik dat ook al zo lang wil breien) en ik kon meteen de techniek hier op toepassen. Ik hou wel van de trui, lekker warm en gewoon casual, de vierde groene handgebreide al (er is toch iets met groen). Ik hoop alleen dat de tweede foto ook niet in het mapje "liefje kijkt boos" terecht komt.


I made the list on Friday during a dull moment in a meeting and I found my sweater on Saturday. It's a bit strange that it had to wait for so long, but on the other hand I didn't have a pattern, so I had to do the math. I started with owls from Kate Davies, but wanted a V-neck and when I finished it, there was something wrong. The neck was too wide but I found a solution in an old Phildar pattern that I'm dying to make one day. I like how the sweater has turned out: cosy and casual. My 4th green handknitted sweater (there is something about that colour).

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat ik mij elke keer weer afvraag: wanneer doe jij al die pulls aan en hoeveel heb je er eigenlijk liggen?

    BeantwoordenVerwijderen