Warm houden/Keep warm

For English, scroll down "Warm houden", zei de dokter. En of ze me daar in Brussel konden missen. "Iedereen kan gemist worden...

For English, scroll down

"Warm houden", zei de dokter. En of ze me daar in Brussel konden missen. "Iedereen kan gemist worden", stamelde ik. Hij lachte schamper. Mijn pa lacht harder als ik het hem vertel. "Nu zal hij wel zeggen dat zijn dochter verstandiger is. Ik onderhandel altijd met hem om zo weinig mogelijk dagen te krijgen." Ik durf dat bij mijn huisdokter ook wel doen, maar nu voelde ik me een pakje ellende. Het vooruitzicht aan warmte en rust stond me wel aan. Na een dutje installeerde ik me dan maar in de zetel. Toeval wil dat ik de zondag aan iets nieuws begonnen was. Beetje instinctief het patroon van Wurm van katushika erbij gehaald en de twee overblijvende groene bolletjes van mijn paperdolls. Ik zette 100 steken op en was vertrokken. Alleen de omslag was nog even zoeken, maar wat een fantastische constructie om zo je band te maken. En Wurm is simpel tellen tot maximum 5 en gewoon rond breien. Ik deed 7x het patroon omdat ik het toch niet te slouchy wou en misschien waren 90 steken ook wel voldoende geweest, maar ik hou er wel van hoe de muts tot over mijn oren gaat. Ideaal om warm te houden, meneer doktoor.



Keep warm, the doctor had said. And if they would miss me at work. Unlike my dad I didn't negotiate the number of days of sick leave because I felt miserable and some days of rest seemed appealing. By coincidence I had already cast on something new the day before. I took the 2 leftover green balls from my paperdolls and cast on 100st for Wurm designed by katushika. The pattern is simple, only count to 5, knitting and purling. I love the construction of the band, though probably 90 st would have done the trick as well. I repeated the pattern 7 times because I didn't want it to be too slouchy. I like the way my ears are hidden. Definitely a warm hat.

You Might Also Like

0 reacties