Stilte

"Ik heb De Helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst gelezen, en ik vond dat een prachtig boek. Maar ik las dat als een roman." D...

"Ik heb De Helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst gelezen, en ik vond dat een prachtig boek. Maar ik las dat als een roman." De woorden komen van Siegfried Bracke en werden opgetekend in de Knack van 18 januari. Ik loop nogal achter met het lezen van het meer serieuze gedeelte van het weekblad zou je kunnen zeggen. Maar ik was er wel van onder de indruk. Je zou toch verwachten dat een journalist van de VRT weet wat er leeft in Vlaanderen, onder de kerktorens. Blijkbaar niet, blijkbaar moet je daar politicus voor worden. Al komt dan al gauw het belerende vingertje kijken heb ik de indruk.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Als je zoals ik les geeft in het beroepsonderwijs (en met veel plezier trouwens !) schrik je niet van de verhalen van Dimitri Verhulst. Ik ken ook de verhalen achter de mensen, de 'thuissituatie' noemen we dat dan in ons vakjargon. En ja, als je dan de 'elite' bezig hoort in interviews denk ik ook wel eens.... hmmm.... De fameuze ivoren toren bestaat dus wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb ik nog niet gelezen, maar hoorde er al zo veel positiefs over dat ik hem toch eens ga ter hand nemen..... als ik eerst mijn ander boek uit heb. ik geraak blijkbaar maar niet door mijn begonnen boeken door. ben nu bezig in 'Op reis naar nergens' van Marc Helsen. groetjes, hilde ;)))

    BeantwoordenVerwijderen