10 in 11: update 2

Oké, we beginnen augustus, de 8ste maand, nog vijf te gaan. Op de blog werd gevraagd hoe het zat met de lijstjes, wel het leek me een goed m...

Oké, we beginnen augustus, de 8ste maand, nog vijf te gaan. Op de blog werd gevraagd hoe het zat met de lijstjes, wel het leek me een goed moment om hier eens bij stil te staan. Mijn verlof zit er op. De vorige update dateert van eind april.

1. Na de tas komt er in de naailes de verplichte pyjama, ik wil deze zomer graag een extra pyjamabroek maken. Ik heb de stof al meteen dubbel gekocht, maar in een ander kleurtje.
Ik heb al drie nieuwe pyjamabroeken, deze van de les incluis, weliswaar in ikeastofjes. Gelukt, zou ik denken.

2. Ook eentje voor de zomer: een rokje, ik kocht al de stof bij Koekepeertje tijdens de Vitrine.
Nog een winner, maar dat was de vorige keer al het geval.

3. Iets met kabels, de sjaal heeft me zin doen krijgen in meer.
Entrechat is kabels.

4. Minstens één paar wanten, zeker nu één van mijn bella's verdwenen lijkt te zijn. Rood werd me al ingefluisterd.
Nog steeds iets voor de winter, denk ik

5. Ysolda heeft bijna een nieuw boek uit, het wordt tijd dat ik nog eens iets van haar brei.
Ik heb het boek besteld bij Wereldwol. En na wat proeflapjes breien en advies vragen op bijeenkomst van Knitflanders wordt het de Skelf in paars alpaca, met een 3,5 naald haal ik in principe perfect de stekenproef.

6. Een trui van op de tv
Iets voor de winter, denk ik

7. Iets breien van de wol van de projecten die ik in 2010 uitgetrokken heb en het zwarte en groene vestje af werken.
De gerecycleerde trui is af: modern garden en al veel aan gehad. Het afwerken staat nog steeds op een laag pitje, ik kan me er niet toe aanzetten. Het is geen weer voor jurkjes. 0,5, kan dat ook?

8. Eens testbreien voor iemand, dit is de gemakkelijke van het lijstje want Canary knits bezorgde me al het patroon.
serieus onderschat, wel gedaan, maar niet afgewerkt

9. Iets breien uit één van de vele breitijdschriften die ik ondertussen liggen hebben.
Eentje die nog alle kanten kan uit gaan, maar het komt wel goed. Zeker als ik al mijn boeken weer uitgepakt heb.

10. Eens gaan breien bij Knit Flanders, Huis van Alijn, Breien in Oostende en ook eens een keertje een kijkje gaan nemen bij de Gentse naaiclubs.
Ik was bij de Ijverige wijven en al bij BoHo. Sinds begin juli ben ik ook lid van de Ijverige wijven. De WKIP heb ik door mijn voet gemist, maar ik was vorige week wel bij Knitflanders en hopelijk volgende week weer.

Conclusie: 5,5 à 6/10. Het wordt lastig, lijkt me. Ook als ik meer zou breien in de herfst en winter.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Misschien tellen sommige punten dubbel :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, gezien het tempo waaraan jij breit, lijkt het me toch wel mogelijk? Veel succes alleszins ;)

    BeantwoordenVerwijderen