Twee truien op de naalden

For English scroll down Toen ik de alpaca uit mijn voorraad haalde voor Skelf viel me op hoe zacht die wel niet is. Ik weet nog wanneer ik d...

For English scroll down

Toen ik de alpaca uit mijn voorraad haalde voor Skelf viel me op hoe zacht die wel niet is. Ik weet nog wanneer ik die kocht, op mijn verjaardag in de Veritas van Kortrijk en ik stapte met 30 bollen alpaca in solden buiten. Toen ik de trein naar West-Vlaanderen wou nemen en geen zin had om het boek mee te nemen, besloot ik maar om ook in het rood iets op te zetten, geen skelf maar de steken konden wel dienen.

I cast on for a skelf and fell in love with the softness of the yarn. I cast on for a second sweater in another colour, that's what you have when you buy yarn in sales.



Het wordt een trui met valse strepen. Geen idee hoe het gaat uitdraaien, maar waar ik me zorgen over maak is dat grote verschil tussen de breedte van de truien. De paarse is gebreid op 60cm, de rode op 100cm en dat heeft duidelijk zijn invloed.

I'm using purled rows to have a kind of stripes, but what makes me wonder is the difference in width. The purple one is knit on circulars 60cm, the red one on 100cm, same needle.


Het breien van de skelf is al een stuk trager dan in het begin, gewoon omdat er te veel afleiding is, mouwen vind ik sowieso wat saai.

Knitting sleeves always slows me down, I guess

You Might Also Like

0 reacties