Ze zijn er en lekker!

VoilĂ , het is zover: herfst! Het was schitterend weer en er liep flink wat volk rond in Gent. Aangezien ik toch in de buurt moest zijn liep ...

Voilà, het is zover: herfst! Het was schitterend weer en er liep flink wat volk rond in Gent. Aangezien ik toch in de buurt moest zijn liep ik met de fiets aan de hand richting Vrijdagmarkt. Achter me hoorde ik een man luid roepen: "t mjist marginale café van hjiel Gent". Op het terras probeerden ze hem nog te kalmeren maar het leek ook luider te gaan. Ik kon weinig meer opmaken, maar ik moest wel lachen. Normaal zijn dat situaties die je om vijf uur 's morgens ziet in plaats van 's namiddags.

Ik keek wat verbaasd naar het kraam. Ze merkte me op terwijl ze fruit aan het wegen was. Een oudere vrouw was aan het proeven. "En ze zijn al lekker" riep ze. Nu was mijn aandacht echt getrokken. "Wil je proeven, geef dat eens aan de jongedame." Ze stak een partje in de handen van de oudere dame om mij te geven. Ik deed teken dat ik mijn fiets wel zou sluiten en proefde de eerste mandarijn van het seizoen. Het is herfst.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ooooh zijn ze er dan al?

    De laatste mandarijntjes die ik kocht heb ik half kunnen weggooien omdat ze constant droog en hard waren vanbinnen... maar ik krijg er direct zin in dus ik spurt dinsdag hier ook naar de markt voor een portie !!

    BeantwoordenVerwijderen