weeral

Ik ben mouwen aan het breien, bij de Skelf zitten er twee rijen met averechtse steken, bij de rode trui ga ik voor simpele mouwen. Ik brei ...

Ik ben mouwen aan het breien, bij de Skelf zitten er twee rijen met averechtse steken, bij de rode trui ga ik voor simpele mouwen. Ik brei ze op dezelfde rondbreinaald, en dat mag je letterlijk nemen, het is wat bandwerk en toch is die rode weer breder dan de paarse. Ligt dat nu aan die averechtse? Of brei ik losser met de rode wol om de één of andere vreemde reden? Eigenlijk zou ik beter de mouwen bij de skelf breien, want het wordt toch al kouder.

Zaterdag ben ik mijn zakje met breiwerk kwijtgespeeld, vermoedelijk in de Veldstraat. Waarschijnlijk gevallen uit mijn sjakosj, nogal stom. Veel waarde heeft het niet: een bijna nieuwe rondbreinaald, een stukje van de mouw en een nieuw bolletje alpaca. Gelukkig heb ik er voldoende om de trui af te werken en komt het niet op één bolletje.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Jeetje, ik moet er niet aan denken, je breiwerkje verliezen op straat en dan niet genoeg wol hebben, gelukkig heb je genoeg voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen