Voor mij een plekje aan de toog

Ik heb mezelf verplicht te gaan. Ik wou hem eens zien zingen en op de feesten was het niet gelukt. Ik deed nog een last minute oproep via s...

Ik heb mezelf verplicht te gaan. Ik wou hem eens zien zingen en op de feesten was het niet gelukt. Ik deed nog een last minute oproep via sms om geen excuus te hebben om me thuis te kunnen nestelen. De overkant had wel een excuus en ik weerstond de verleiding om hem te sms'en. Nederlandstalig is zijn ding niet, hield ik me voor. En ik kan het best alleen. Hoeveel ben je niet in de Video geweest? Ik moest stiekem lachen bij de gedachte en stapte dapper binnen met nog een uur te overbruggen en voldoende tijd om een plaatsje te zoeken. Aan een tafeltje en straks te midden van de mensen zitten of toch maar aan de toog? Ik bestelde een thee en was blijkbaar niet alleen. De glazen waren op. Het werd de toog. Uiteindelijk. Na de foto van het berichtje dat op de tafels lag en ik schreeft dit tekstje in mijn boekje. Aan de overkant zat een man, alleen, hij dronk ice tea en schreef in een boekje.

You Might Also Like

1 reacties