Opwinden(d)

Vorige vrijdag toen ik mijn streng aan het opwinden was bedacht ik me dat het een week geleden was dat ik de vorige streng omzetten in een...

Vorige vrijdag toen ik mijn streng aan het opwinden was bedacht ik me dat het een week geleden was dat ik de vorige streng omzetten in een bol. Het gaat dus vooruit, dit is de laatste streng voor Cria van Ysolda. Met korte mouwtjes, ideaal als het zomerweer zou worden.

The last skein for my Cria from Ysolda, it'll have short sleeves.


En dat is goed nieuws want het volgende project lonkt alweer: een KAL met een Veera Välimäki-ontwerp in de Ravelry groep Sweaters Odyssey. Mijn keuze viel op de Celery in Malabrigo Sock, zoals het patroon voorschrijft. Ik kocht de strengen bij Dolce Lana. Eén streng is al opgewonden, maar omwille van de kleurverschillen bij Malabrigo zou ik ook beter de volgende strengen alvast opwinden en alternerend breien, zo wordt me aangeraden. De KAL start vandaag, de deadline is 1/7. En er moet nog een stekenproef gebreid worden, de ontwerpster gebruikt naalden 4mm maar dat lijkt me veel.



And I've entered a new KAL from the Ravelry Group Sweaters Odyssey with a Veera Välimäki design.  I've bought my Malabrigo Socy Yarn over at Dolce Lana and will be knitting a Celery. I already have one ball, but I should also transform the other skeins into it, because Malabrigo is notorious for their change of colours. I've never used it before, but the warnings made an impact. And then there is also the issue of gauge. The designer uses a 4mm needle, but that seems a bit too big. I'll have to try... 

You Might Also Like

0 reacties