Bandwerk?

Vorige zaterdag kwam het besef dat ik nog niks gedaan had met één van de geknipte stoffen van de Ijverige wijven bijeenkomst van mei en dat ...

Vorige zaterdag kwam het besef dat ik nog niks gedaan had met één van de geknipte stoffen van de Ijverige wijven bijeenkomst van mei en dat het al bijna een nieuwe bijeenkomst was. Zo treuzelen is niet goed en ik wist ook niet goed wat ik deze maand zou doen op de bijeenkomst. Dus ik stikte het bloesje samen. Het gaat om A2 uit Happy Homedmade volume 3 En ja, veel uitleg heb je daar niet bij, maar eigenlijk is het simpel: de schouders vastzetten, de zijnaden (ik gebruikte een Engelse naad, om de binnenkant proper te houden) en al eens testen of het wel gaat passen. Ik geraakte niet meteen uit aan de mouwen en vooral, ik had mijn twijfels of ik die wel zo leuk vond. Dus besloot ik de mouwen van A3 te gebruiken, iets langer en meer geschikt om ook op het werk te dragen. De kraag is een lange strook die je er als biais aanzet en doe daar dan nog een zoom bij en je hebt een nieuw bloesje. Simpel, zelfs zonder uitleg. Voorlopig geen foto van mij met het bloesje aan omdat ik de mouwen er nog eens moet uithalen, er zit nog een raar plooitje in. Nadien vond ik haar foto's en ik wist gewoon dat er nog zouden volgen. In de stapel stofjes van In Den Beer lagen nog twee stofjes van een meter ofzo die ik met die reden gekocht had. Restjes uit de hoop maar van de collectie van dat seizoen, dus niet meteen een batje. De print is een stuk drukker dan ik normaal zou kiezen. Maar ik wou het wel eens proberen. Ik knipte ze op de Ijverige wijven van deze week en Janina hielp me beslissen of er nu al dan niet een richting in de tekening zat. Ik had niet genoeg voor de mouwtjes, dat wist ik toen ik knipte, maar ik plooide de naadwaarde aan de mouwen om en zo werden het topjes. Nu nog mooi weer! En beter dan dit krijg ik de foto's niet in blogger, sorry

You Might Also Like

0 reacties