Mouwen

Pff, ik kan me niet inbeelden hoe lang het geleden is dat ik mijn naaimachine boven heb gehaald. Verven en de laatste loodjes, het is een sl...

Pff, ik kan me niet inbeelden hoe lang het geleden is dat ik mijn naaimachine boven heb gehaald. Verven en de laatste loodjes, het is een slechte combinatie. Maar kijk, ik beloonde me vorige vrijdag met een taakje uit de stapel. Ja, er ligt een stapel onafgewerkte kledingstukken, in enthousiasme aan begonnen en dan door tijdsgebrek naar achter geschoven. De onderrok van vrijdag heb je nog van mij te goed, want aangezien ik verkeerd geknipt heb, moet ik ook terug naar de winkel om meer stof. Gisteren nam ik het hemdje van toen ter hand. De mouwen werden al een tijdje terug losgetornd en het was tijd om het af te werken (en ter beloning zou ik na dat uurtje dat dat zou nemen, gewoon iets nieuws beginnen, tarara, maar daar zijn we nog niet). Ik ging naar de handige hemdjes-sewalong voor een tip en kijk meteen prijs: "neem de merkjes altijd over." Zonder al te veel moeite vond ik de patronen en de merkjes, ik zette de eerste mouw met veel problemen in en had massa's stof over en te veel plooitjes aan de armopening om logisch te zijn. Gelukkig had ik wel de wijsheid om eerst te testen voor ik de tweede mouw aanvatte. Het tornmesje werd opnieuw bovengehaald en terug naar de patronen. Happy Homemade volume 3 is zo een boekje met een beperkt aantal basismodellen (van A tot F, dacht ik), maar wel een aantal combinatiemogelijkheden (de cijfertjes bij de letters) waardoor je oneindig bezig kan blijven. Ik controleerde dus de merkjes en ja, eentje verkeerd overgenomen. Ik combineerde A2 met de mouwen van A4 (en niet A3 zoals in die andere blogpost vermeld) omdat ik geen wijs raakte uit de mouwen van A2. Derde keer goede keer en het zit fantastisch, gewoon over het hoofd aan en in combinatie met van alles zowel casual als chic te noemen. En gewoon een ander stofje heeft ook al meteen een ander effect. Ik overweeg om het ook eens met de langere mouwen van A3 uit te testen. Maar al bij al heeft het weer meer tijd gekost dan eerst gedacht, ik kan mezelf nog niet zo goed inschatten.

You Might Also Like

0 reacties