En toen was er licht

Een van de grappigste dingen in ons huis is het licht in het toilet. Het was zo niet voorzien, maar het zorgt steeds voor grappige momenten ...

Een van de grappigste dingen in ons huis is het licht in het toilet. Het was zo niet voorzien, maar het zorgt steeds voor grappige momenten wanneer iemand voor het eerst komt. De elektricien stelde een automatisch licht met bewegingsdetetector voor, hoewel geen van zijn argumenten (milieuvriendelijk, nooit meer licht laten branden, de kinderen, we installeren dat nu overal,...) me kon overtuigen had ik ook geen zin in veel discussie. Wat me het meest afschrikte, was dat je ook licht zou hebben als je slaapdronken 's nachts naar het toilet zou gaan. Uiteindelijk blijk je daar goed aan te wennen, meer nog ik maakte me in het hotel in Berlijn de spontane bedenking dat ik dat nu toch wel in zo een chic hotel had verwacht. En wat is nu zo grappig? Wel, iedereen die buitenkomt gaat op zoek naar de lichtschakelaar en iedereen drukt dan spontaan op die andere lichtschakelaar, die van het licht in de gang om dan verbaasd te blijven staan kijken en meestal nog eens drukt. Of een paar keer. Tot we ingrijpen...

You Might Also Like

0 reacties