Broekenzot

Ik ben aan het testen met de app om ook van op mijn gsm te publiceren maar mijn tekst is opgeslokt en ik slaagde er niet in om de foto's...

Ik ben aan het testen met de app om ook van op mijn gsm te publiceren maar mijn tekst is opgeslokt en ik slaagde er niet in om de foto's terug in concept te zetten. Dus bij deze alsnog de tekst

Nee, ik heb mijn rode broek nog niet van de stapel gehaald. Ik heb geen zin om er verder aan te werken, het is mislukt. Maar het blijft spoken, ik wil een broek. Zelfgemaakt. Logisch dat ik zo blij was met de workshop van de Ijverige wijven. Een patroon voor de perfect zittende broek gewoon van een wit blad. Ideaal. Onder deskundige begeleiding werd er gemeten en commentaar gegeven. "Ja maar ik ben hier wel breed hoor" en "in de winkel is dat altijd zo moeilijk". Na een dikke drie uur kon ik nog met moeite pap zeggen; laat staan iets deftigs zeggen tegen Lies voor haar mooie boek.

Aan het einde van de rit bleek het een basispatroon en moeten we zelf nog gulp, zakken,... toevoegen. We kregen de raad mee om het patroon over te tekenen en er een model van te maken. Ik zag het niet meteen, maar het bleef wel wringen. Toen ik bij mijn favoriete vintagewebshop een broek zag met een rits in de zijnaad en zakken, begon het te malen. Echt flatterend was het niet, ook niet voor de modellen maar ik zou het patroon op een gemakkelijke manier kunnen testen. De zakken liet ik vallen maar ik tekende alvast het patroon over. Ik koos een ikeastof en ging aan de slag. Gelukkig kan je op zo'n momenten gebruik maken van het grote raam in de living. De ronding aan mijn heupen werd in de verf gezet door flappertjes. Nu is jezelf afspelden niet meteen een gemakkelijk klusje maar met een aantal keren stikken kwam het wel goed.



Toen ik de stof opnieuw op het patroon legde bleek mijn nonchalance bij het overtekenen op de stof misschien wel de grootste boosdoener te zijn. Patronen tekenen is een stiel apart en voorlopig hou ik het maar beter bij het overtekenen van patronen. Daar moet ik ook nog veel van leren. Maar kijk, ik heb een nieuwe pyamabroek waar ik lang in kan blijven rondhangen aan de ontbijttafel en daarna.

You Might Also Like

0 reacties