Keuzestress

Het was niet zo'n leuke vaststelling om te doen. Van de voorbije verlofdagen is het niet gelukt om iets voor mezelf te naaien. Zelfs nie...

Het was niet zo'n leuke vaststelling om te doen. Van de voorbije verlofdagen is het niet gelukt om iets voor mezelf te naaien. Zelfs niet gewoon het beleg en de mouwen van het flannel jurkje. Maar gisteren, na die eerste werkdag lachte de avond me toe. Ik bedacht al tijdens de dag wat ik zou kunnen doen. Zou het lukken om nogmaals uit anderhalve meter een kleedje te halen? Nu zat er een duidelijke richting in de print en bleek het niet mogelijk. Plan B was een jurkje uit een Japans boekje waar ik al zo veel mooie versies van had gezien, ergens op het net. En dat bleek ook goed te lijken op dat andere jurkje... Toen ik uiteindelijk de stof had gekozen en het patroon begon over te tekenen en bleek dat ik nogmaals naar boven zou moeten voor een nieuwe rol patroonpapier, pakte ik een glas wijn en een aflevering Varg Veum, breinaalden en drops wol waarvan ik niet goed meer weet voor welke trui ik ze besteld had en dat ook niet genoteerd heb. Ik maakte een stekenproef en zette op voor een nieuwe trui, gratis patroon via de nieuwjaarsactie van TinCanKnits. En ik ben nu al verliefd op de wol, als ik niet beloofd had van geen wol te kopen, ik bestelde er meteen bij want Dolce Lana houdt uitverkoop op drops.

You Might Also Like

1 reacties