Breien in 2013

Ravelry toont me 15 projecten voor dit jaar, vorig jaar had ik er 17. Sommige komen in de twee jaren voor omdat ik me nogal eens laat afleid...

Ravelry toont me 15 projecten voor dit jaar, vorig jaar had ik er 17. Sommige komen in de twee jaren voor omdat ik me nogal eens laat afleiden door andere projecten. Wat vooral opvalt is dat er weinig afgewerkte projecten in zitten, en nog minder opgezet en afgewerkt in hetzelfde jaar. Als ik terug kijk op het jaar weet ik dat ik ergens in het begin van het jaar gestopt ben met breien, het interesseerde me niet zo hard meer. Ik dacht dat het was omdat we op reis waren en het te warm was maar ook toen ik al een tijdje terug was, bleef de interesse weg. Gelukkig kwam die wel terug, want wat zou ik anders met mijn wolvoorraad aanvangen?

De knitmeter laat het ook zien, op twee dagen van het einde staat de teller op iets meer dan 6km. Ik heb lang gedacht dat het niet zo lukken om de 6km te halen. Het is meteen ook mijn doel voor volgend jaar en natuurlijk ook, nog steeds, wol uit mijn voorraad gebruiken. Ik deed dit ook dit jaar, al zullen ze dit in huis niet meteen geloven. Maar bovenal leerde ik een vervelende gewoonte af van kleine overschotjes te adopteren, zo een bol hier, een bol daar zonder dat ik daar ook maar een plan mee had. Een bol kwam uiteindelijk wel van pas voor een paar gehaakte handschoenen, ik heb ze nooit hier geblogd en ik ben er ondertussen ook al één kwijt. Stom natuurlijk.


Maar goed, als ik naar de projecten kijk, zijn er toch wel een paar favorieten, mijn owls en northmavine hap en ook de tweede grote sjaal color affection worden heel vaak gedragen. Jackie van Pickles vind ik persoonlijk de max, maar ik vrees dat iedereen vol pluisjes hangt als ik die aan doe.

En volgend jaar? Ik keek alvast eens in de archieven van mijn blog en ik vond hier geen lijstje met plannen. Op het lijstje op Ravelry vond ik zelfs een patroon dat me absoluut niks zegt in mijn plannnen voor 2013. Ik ben dus nogal een impuslieve breier, veronderstel ik. Ik kan zo plots iets opzetten of terug vastpakken. Een goed voorbeeld daarvan is flowing lines van 100% raindesign. Ik zette op begin 2012 en verloor interesse tot ergens in september in 2013. Het lijf is nog niet af, maar het is zeker één van de truien die ik in 2014 wil afwerken.



Net als snowflake van Tincanknits, ik zit ondertussen toch al aan de tweede mouw, dus dat moet wel lukken. Als ik niet snel de trein had moeten nemen en geen nieuwe bol meer vond zat ik ongetwijfeld al weer wat verder.

Maar dat was goed nieuws voor de blauwgrijze mad men cardigan van phildar die ik dan maar mee pakte. Ondertussen is de rug af en heb ik een mouw opgezet. De bol blauwe wol is op en zorgde er op die manier voor dat ik uiteindelijk toch over de 6 km ga. Jeuij...



Ook nieuwe projecten staan er voor het nieuwe jaar op het vooruitzicht, maar eerst wat afwerken, lijkt me. En dan kiezen, al denk ik dat er wel een paar van Kate Davies ontwerpen gaan bij zitten, zoals een Ursula cardigan met de wol die ik mee bracht uit Dublin en hopelijk lukt het om met wol uit Stockholm de stekenproef voor één van haar nieuwere ontwerpen te hebben.



En misschien begin ik nog iets helemaal anders als er weer nieuwe patronen uitkomen of mijn oog valt op een ouder patroon, wie zal het zeggen?

You Might Also Like

0 reacties