Stokje met vragen

Ik kreeg van Kathleen van verbeelding.org een stapel vragen voorgeschoteld. Ik had al een half antwoord toen mijn pc niet meer wou opslaan e...

Ik kreeg van Kathleen van verbeelding.org een stapel vragen voorgeschoteld. Ik had al een half antwoord toen mijn pc niet meer wou opslaan en mijn geduld was op dat moment even zoek. Dus mobiel, een 2de poging...


* heb je 10 miljoen wat zou jij dan doen?
Ja, bij mij nestelt zich dat melodietje ook in mijn hoofd. Ik denk: leningen en huisvesting. Ik woon graag waar we nu wonen maar ik weet dat niet iedereen die mening deelt en er kan nog wel wat beter. Een spaarpotje voor lange reizen lijkt me wel wat. Maar ik zou ook kleinschalige projecten willen steunen, zo mensen met een leuk idee, maar die wat startkapitaal missen.
* het boek of de film, wat is beter?
Het boek zonder twijfel, niks leuker dan zelf je personages vorm en kleur geven.
* de laatste slappe lach?
Ha, dat moet Limburg 4 life van Smoske uit safety first zijn. Nog steeds geen tv (en geen spijt van) maar toen een Facebook vriendin het deelde kreeg ik spontaan de slappe lach. Bij het nalezen blijkt het niet de laatste slappe lach te zijn, maar gewoon de slappe lach. Gisteren op kortfilmfestival in Leuven, leuk filmpje gezien: blinde man staat te liften en wordt opgepikt door een man. Ze krijgen ruzie en hij wordt uit de auto gezet, zogezegd in the middle of nowhere.
* laatste foto?
Mijn ontbijt van zondag. Ik kan er niet bij dat de Gentse bakker dit klaaskoeken noemt, met rozijnen, chocolade of natuur.
* de lekkerste koekjes?
Petits-coeurs van petit lu, uit het assortiment gehaald. Ook lekker: amandelkoekjes, zo van die donkerbruine met nootjes of nieuwjaarswafels van Jules de strooper.
* wat ik graag zou doen, maar niet goed durf...
Alleen op reis gaan. Ik ben al eens een paar dagen voor een congres in Stockholm geland of een lange treinrit in Sri Lanka en ik heb mezelf een verjaardagscadeautje in het buitenland geboekt , maar zo eens echt "verdwijnen". Nee, dat durf ik niet goed, maar ik oefen alvast een beetje.
* het goede doel?
Onlangs breide ik een sjaal voor Syrië 1212 en ik kreeg vandaag een berichtje dat die goed in de smaak valt. Ik kocht tegelijkertijd ook redelijk wat lotjes. Maar al een hele tijd loopt er een doorlopende opdracht voor Oxfam solidariteit. Ik krijg regelmatig info en zolang ik het gevoel heb dat mijn centjes nuttig besteed worden zal de opdracht nog wel even doorlopen vermoed ik.
* welk boek moet iedereen gelezen hebben?
Goh, mag ik hiervoor mijn joker inzetten? Ik wil niet die pretentie hebben, veel goede boeken, maar telkens weer besef ik hoe weinig ik lees en hoeveel boeken er nog de moeite zijn. Als iedereen al eens het boek zou lezen voor een mening te hebben? Misschien kunnen we dat afspreken?
* wie zou je wel eens tot leven willen wekken voor een klapke?
Ik moet toegeven dat mijn eerste gedachte niet mijn grootmoeders waren, maar Coco Chanel. I know. De reden was dat ik haar wilde vragen hoe ze het deed, zo van een simpele komaf toch haar stempel zetten. 
* verlanglijstje voor kerstmis?
Euch... Echt, geen idee. Ik heb zowat alles wat mijn hartje begeert. Alleen tijd schiet er soms bij in. Ik hou eigenlijk niet zo van de feestdagen, het doet me denken aan de stress van nieuwjaarsbrieven en blij zijn met cadeautjes, maar niet te blij om de andere ouder niet teleur te stellen. Nee, als ik kon kiezen zat ik misschien gewoon in mijn pyjama en hield ik filmmarathon met lekkere hapjes en leuk gezelschap.
* het laatste bezoek bij de tandarts?
Zoals steeds niet echt aangenaam maar sinds ik in Gent naar de tandarts ga zie ik er minder tegen op. Nu was het wat spannend omdat ik nadien naar het ziekenhuis moest, op aanraden van de huisarts. Lang verhaal dat nog een staartje moet krijgen


You Might Also Like

0 reacties