I love Nani Iro

Miss Matatabi heeft juni uitgeroepen tot I love Nani Iro maand en ik kan haar geen ongelijk geven. Ik liet me tijdens de vorige blok eens g...

Miss Matatabi heeft juni uitgeroepen tot I love Nani Iro maand en ik kan haar geen ongelijk geven. Ik liet me tijdens de vorige blok eens gaan in haar etsy shop. Dit was zo een beetje het perfecte excuus om ook iets te maken met de stof, wat uiteindelijk toch altijd de bedoeling is. Toen ik het patroon van airelle van Deer&Doe zag bleek het ook zonder mouwen te kunnen. Ik koos voor de meest simpele versie zonder kraag, zonder mouwen in een stofje double gauze van Nani Iro, de pocho in een fel blauw. Het enige waar ik me wat zorgen over maakte waren de vertikale nepen op de rug en het voorpand. Dat bleek nergens voor nodig. Aleen gaapte het toch een beetje te veel bij aan de armsgaten naar mijn goesting. Ik kreeg als raad om horizontale nepen te maken, wat me iets te veel leek in combinatie met de vertikale of de schouders wat aan te passen. Het werd het laatste en het zit nu prima. Voor een volgende keer kreeg ik de tip mee om aan de oksel altijd anderhalve centimeter te verhogen als er normaal mouwen in zitten en je wil het zonder mouwen. Ik werkte de randen af met biais, en was zo gehaast dat ik er te laat aan dacht om de ene draad te vervangen door een witte. Ik verlaagde de décolleté een ietsje bietsje en ik weet nu al dat er nog wel een airelle van onder mijn machine zal komen, misschien met mouwen, misschien zonder, misschien met kraagje, misschien zonder, of nog wat paspel aan de schouders.

You Might Also Like

0 reacties