Fair wear Friday - Tees

Ik ontdekte de boodschap terwijl ik de samenstelling controleerde bij het wassen. Ja, normaal doe je dat de eerste keer. Maar deze t-shir...

Ik ontdekte de boodschap terwijl ik de samenstelling controleerde bij het wassen. Ja, normaal doe je dat de eerste keer. Maar deze t-shirt verhuist van mijn lijf naar de wasmachine naar mijn lijf. You get the picture...

"Tees are tested on animals. They didn't fit." Het zijn zo'n dingen die me stiekem doen lachen. Ik controleerde het niet toen ik het t-shirt kocht op mijn shopping trip in Utrecht. Maar het is wel leuk. Tees maakt unisex t-shirts. Ik heb een rocky road versie met een mengeling van polyester en katoen, terwijl de andere vaak volleidg van katoen zijn. De pasvorm heeft een twist en is wat mij het meest aanspreekt. Ik denk er aan om nog eentje te bestellen. Of te kijken of er een winkel in de buurt is. 

Ik weet niet goed wat "fairly produced in China" precies inhoudt. Tees is onderdeel van JSN Fashion en de productie is in Azië. Naar eigen zeggen wordt strikt toegezien op de productie en komen er geen kinderhanden aan te pas. Alleen vind ik er geen spoor van terug bij Schone Kleren, iemand een idee? 

You Might Also Like

0 reacties