Vele hemels boven de zevende

Vorige vrijdag genoot ik van een dagje verlof en een dagje boekenbeurs. Ik was vergeten hoe zalig ik het vond en hoe vreselijk tegelijkertij...

Vorige vrijdag genoot ik van een dagje verlof en een dagje boekenbeurs. Ik was vergeten hoe zalig ik het vond en hoe vreselijk tegelijkertijd. Het was ook al weer even geleden. Ik hou niet van de drukte, maar ik vind niks leukers dan al die boeken. Anders dan vroeger was ik nu wel een stuk rustiger, ik hoefde niet perse elk leuk boek te kopen. Ik zag Seppe van Groeningen boeken signeren, maar er was nogal weinig volk, altijd een beetje triestig. Maar ik raapte wel al mijn moed samen om hem te feliciteren met zijn debuut. 



En ja, ik kocht een viertal boeken, weloverwogen en binnenkort wacht me de moeilijke taak om te kiezen, want Vele hemels boven de zevende van Griet Op de Beeck heb ik uit. Ik heb het vier sterren gegeven op Goodreads, want ik vond het heel mooi maar blijkbaar niet zo mooi als sommigen in mijn omgeving die me toevertrouwden dat ze hadden moeten huilen. 

Vele hemels boven de zevende is voor mij een boek over gelukkig zijn en de zoektocht hier naar toe. Een ideaal dat we ons voor houden en dat zo moeilijk is, op elke leeftijd. Ongeacht de keuzes die we maken blijft de twijfel. 

Ik heb enorm van het boek genoten en kon me in de meeste verhalen probleemloos inleven. Al blijf ik een beetje achter met een leeg gevoel, was er echt geen andere optie voor het einde? Achteraf bekeken voelt het een beetje abrupt  en misschien een tikkeltje geforceerd. Maar ik zie niet meteen een andere optie die me wel volledig had aangestaan. 





You Might Also Like

2 reacties

  1. soms ben ik ook een beetje teleurgesteld in een boek..
    als iemand het mij zo heeft aangeraden schept het verwachtingen die het boek niet helemaal waar maakt.

    sorry als ik dit boek voor je verknald hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh nee, je hebt het boek niet verknald, ik vond het mooi, maar misschien iets minder mooi dan ik op basis van andere lezers had verwacht

    BeantwoordenVerwijderen