Owligan

De cardigan was klaar aan de vooravond van mijn vertrek naar Edinburgh. Ik heb lang getwijfeld en uiteindelijk beslist dat ik hem niet zo...

De cardigan was klaar aan de vooravond van mijn vertrek naar Edinburgh. Ik heb lang getwijfeld en uiteindelijk beslist dat ik hem niet zou mee nemen. Achteraf heb ik daar spijt van gehad, want het was toch een pak kouder in Edinburgh dan in België.

Owligan is een patroon van Kate Davies, ze kreeg zoveel vragen hoe je van haar populaire trui een cardigan kan maken, dat ze zelf een patroon uitbracht. Met korting als je al eerder Owls of Owlet kocht. 

Ik gebruikte Kadischa, een super bulky wol van Phildar. Allez wol, 30% wol en de rest is acryl, dus echt een typisch overblijfsel van mijn eerste aankopen als beginnende breister. Maar ik had het niet over mijn hart kunnen krijgen om die weg te doen. Toen Owligan uitkwam bleek de steekverhouding te kloppen en zo werd 1 en 1 al snel een plan.

Ik kocht de knopen bij Veritas en ben heel blij met de combinatie. Mijn knopen gaan van boven tot beneden, zodat ik me echt goed kan induffelen. Vergeef me mijn verwarde blik, de foto werd vroeg naar mijn gewone doen genomen. 
Het breien ging relatief snel op naalden 7mm. Maar ik nam er mijn tijd voor. Ik maakte geen stekenproef, of beter ik zette meteen de mouwen op en mat hier mijn stekenverhouding. In het slechtste geval zou ik die moeten uithalen, maar dat breide even snel als een proeflap. 

Ik maakte lange mouwen en zelfs met de boorden omgeplooid komen die heerlijk lang. Een trui om in te wonen op te vroege ochtenden en nog even van de wereld weg te kruipen met een kop koffie ofzo.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Lijkt me een heerlijk warm vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw, super leuke vest! Daar ga je veel plezier aan hebben.

    Creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful color and sweater ! (I found your blog while on Kate Davies' forum, in the blogs about Kate's designs. Obviously I'm a KD fan too.)

    BeantwoordenVerwijderen