Flowers

Je kon het al zien bij de post over het paasweekend, maar deze foto verdiende een apart postje. Ik ben eindelijk begonnen aan de Urs...

Je kon het al zien bij de post over het paasweekend, maar deze foto verdiende een apart postje.



Ik ben eindelijk begonnen aan de Ursula cardigan van Kate Davies. Zonder twijfel het mooiste patroon uit Colours of Shetland. Ik had de wol uitgekozen in I Knit in Dublin en ging toen aan het twijfelen. Uiteindelijk wordt het een twee kleurige versie: grijs en rood, beide van Jamieson & Smith. De boord werd opgezet op 2,75mm en hoewel ik dacht dat die een eeuwigheid zou duren zat ik blijkbaar toch in een goed ritme. Maar het spannendste was wel om met het patroon te beginnen. Ik kan blijkbaar moeilijk tot vijf tellen in gezelschap, zelfs als die me rustig laten tellen, maar na een moeilijke start ben ik nu vertrokken. De rest van het lijf wordt in één stuk en op 3mm naalden gebreid. Later wordt het midden doorgeknipt en worden de boorden er apart aan gezet. Ook de mouwen worden er in geknipt. Maar zo ver ben ik nog lang niet.




You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh, wordt heel mooi! Ben benieuwd hoe het 'steeken' zal gaan, maar met jouw naai-ervaring zal dat geen probleem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen