Lief

"Wees lief voor jezelf", haar woorden galmen in mijn hoofd vanochtend. Ik was weer te vroeg wakker. Ik sluit mijn hoofd van nare g...

"Wees lief voor jezelf", haar woorden galmen in mijn hoofd vanochtend. Ik was weer te vroeg wakker. Ik sluit mijn hoofd van nare gedachten af en geef me over aan de warmte van mijn bed. Ik doezel weg en denk aan leuke dingen. Heel kleine dingen, gewoon mezelf zijn. Als het eindelijk voelt dat de zondag kan beginnen is het kwaad geschiedt. Ik voel het: dit wordt geen goede dag. Gelukkig is het een dag die ik zelf onder controle heb. Ik denk ontbijt en rommel in de keuken. Geen melk die schuimt, enkel kokosmelk. Ik overloop in mijn hoofd de rest van de dag en jaag mezelf naar buiten. Het is droog en ik heb lucht nodig. Ik stap tot bij de bakker en eet al wandelend mijn croissant. Ik stap verder...

En verder. Ik koop groenten op de markt. En aardbeien en bloemen want ik ben lief voor mezelf. Een oud-collega verrast me met een openhartig verhaal en als ik later toch nog melk moet gaan halen kom ik een vrouw uit de buurt tegen die ik gisteren op de buurtwandeling heb ontmoet. Misschien valt het toch nog mee... Lief zijn voor mezelf

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mooie bloemen, ik hou van pioenen, ze stralen zo iets gedistingeerd uit zonder stijfdeftig te zijn zoals rozen dat soms kunnen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post. Altijd lief zijn voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen