Fair Wear Friday: Rood van Paapii

Paapii is een Fins merk dat vorig jaar blogland overspoelde met leuke prints van grappige mannetjes. Ik bestelde er een hele hoop met de...

Paapii is een Fins merk dat vorig jaar blogland overspoelde met leuke prints van grappige mannetjes. Ik bestelde er een hele hoop met de bedoeling om neefjes en nichtjes te voorzien, maar deze rode tricot met driehoekjes had ik meteen voor mezelf gereserveerd. Ik bestelde het ofwel bij Georgette of Liesellove. De stof wordt in Europa gemaakt en is GOTS gecertificeerd, ideaal dus voor een Fair Wear Friday blogpostje.

Het patroon is een ingekorte burda 7828 zoals ik die eerder in de kersenstof gebruikte. Ik knipte de stof op het mini-naaiweekend en probeerde er goed op te letten dat de driehoekjes in dezelfde richting zaten. Ik koos deze keer voor de langere mouwen en ging gewoon voor de langste die ik nog uit de stof kreeg. Het resultaat mag gezien worden, al zeg ik het zelf. 

Het t-shirt zit fantastisch en de katoen voelt zo zacht. Echt, je hebt er geen gedacht van. Het voelt gewoon als een pyjama. Ik kan het moeilijk anders beschrijven. Het t-shirt gaat van mijn lijf naar de wasmachine naar mijn lijf. Zonder strijken, al krult de rand een beetje als ik het plat op de lig voor de foto merk ik nu. Ik zou het t-shirt gerust elke dag kunnen dragen, al is het misschien iets te casual voor het werk. Maar toen ik het bij Hotstof tegenkwam twijfelde ik niet, ik bestelde er meteen nog wat bij, in dezelfde kleur en andere kleuren. Nog geen idee wat ik er mee ga doen. 




You Might Also Like

2 reacties