Kookboekenweek

En hoe zit het nu met de goede voornemens op vlak van koken? Euhm... Julienne van Homemade Goodness  en Fieke van Fiekefatjerietjes  ...

En hoe zit het nu met de goede voornemens op vlak van koken? Euhm...


Julienne van Homemade Goodness en Fieke van Fiekefatjerietjes (hartjes voor die blognaam trouwens) lanceerden een uitdaging. Eentje die mijn petje ver te boven gaat, ik geef het toe, maar misschien wel iets voor jullie:
  1. Roep per kalendermaand één week uit tot #kookboekweek
  2. Kies een kookboek
  3. Maak tijdens je #kookboekweek minstens 3 verschillende recepten uit dat kookboek
  4. Deel je gemaakte gerechtjes op facebook, instagram, twitter en/of je blog
  5. Gebruikt de hashtag #kookboekweek
Het was wel de aanleiding om nog eens een kookboek uit mijn boekenkast vast te pakken en foto's te trekken. Het publiceren duurde langer dan verwacht, maar ik ben er zeker van dat een pompoensoepje nog wel kan smaken. Ik hou ook wel van de knoflook die het toch wel wat pittiger maakt. Ik zwierde er ook nog een paar wortelen bij en dat kan geen kwaad.

Ingrediënten:
5dl groentenbouillon
750g muskaatpompoen in blokjes
2 uien, gesnipperd
2 teentjes look
1/4tl gemalen nootmuskaat
60ml room
Smakelijk!

You Might Also Like

0 reacties