2015 on the needles

Laat ons beginnen met de cijfers: 20 projecten, maar ook een paar die niet meer dan een proeflapje zijn, zoals de everyday cardigan en grey...

Laat ons beginnen met de cijfers: 20 projecten, maar ook een paar die niet meer dan een proeflapje zijn, zoals de everyday cardigan en grey as coal. De Knitmeter staat op 9327 meter, wat een verpulvering is van het record van vorig jaar. En het moet gezegd, de mystery-sjaal van Ysolda staat er nog niet eens bij. Ik heb de indruk dat het aantal afgewerkte projecten een stuk lager ligt. 

Gemakkelijkheidshalve keek ik eens naar het overzicht van vorig jaar en stelde vast dat er een paar projecten terug komen, Firth o Forth, de mooie cardigan van Kate Davies, waar ik duidelijk last mee heb om verder te doen, voornamelijk omdat ik niet weet of ik wol genoeg ga hebben en in plaats van verder te doen, blijf ik ter plaatse trappelen, stom. 


Ik keek ook naar de plannen en zie dat ik mijn voornemen om te steeken in de praktijk heb gebracht met de Ursula cardigan. Maar wordt het geen tijd dat die ook mouwen krijgt? De commentaren op Ravelry over hoe moeilijk die wel zijn schrikken me af en ook het eindeloze aan mouwen. Epistrophy heeft al mouwen, alleen is het lijf nog niet lang genoeg en dan volgt ook het steeken en het kleurwerk. Spannend! En echt goed dat ik die workshop toen in Edinburgh heb gevolgd.



De Comfort cardigan en owligan hebben te lijden van het warme winterweer. De hap in grijs met roze tinten is een schot in de roos, net zoals de enige sjaal uit de sjaalclub van Ysolda die ik voorlopig af gewerkt heb. Hoewel Vedbaeck een plezier was om te breien, lijkt hij me minder te liggen om aan te doen en ik weet niet goed waar het aan ligt.

Deze keer lukt het me niet om een cardigan te breien voor de winter met de KAL van de KnitBritish podcast. Scollay is voorlopig gestrand op de yoke, en het is een beetje symptomatisch voor andere projecten met een trui op de naalden. Maar dat betekent ook dat verschillende projecten snel afgewerkt kunnen worden. Ik doen in elk geval mijn uiterste best, want het is niet dat ik niet graag projecten afwerk, al hou ik ook wel gewoon van het proces van breien...

Ik lanceerde ook de rubriek WIPWednesday op de blog, een ideale manier om het project waar ik mee bezig ben eens in de kijker te zetten. Ik denk dat ik daar volgend jaar nog mee door ga. Verder heb ik geen specifieke plannen, ik ga wel terug naar Edinburgh Yarn festival in maart en heb ook weer twee workshops geboekt.

You Might Also Like

0 reacties