Projecten die blijven liggen

De foto dateert al van een paar maanden geleden en het is een selectie van de projecten die blijven liggen. Soms leer je meer uit je fouten...

De foto dateert al van een paar maanden geleden en het is een selectie van de projecten die blijven liggen. Soms leer je meer uit je fouten dan uit je geslaagde projecten. Het zijn maar drie projecten, er liggen nog onafgewerkte stapeltjes stof, al hoop ik dat deze niet allemaal mislukkingen zullen worden. 




In de paarse stof met vogeltjes zie je een poging tot de retrojurk uit Femma, ik las van alles over het pasmodel en ik weet niet wat er verkeerd is gelopen, maar ik pas er niet in. Zo simpel is het. Iets zegt me dat ik de rok heb vervangen door een Madame ZsaZsa patroon, maar ik ben het niet zeker. 
De simpelste oplossing was in elk geval het rokje over houden, andere rits en voilà een nieuw zwierig rokje voor de kast en zomerse dagen. 

Het hemd is Aster van Colette in een stofje dat ik kocht bij Liesellove. Onlangs vierden ze bij Colette dat het patroon een jaar uit is en het ligt hier al een paar maanden in deze toestand. Het was de bedoeling om het patroon te testen, hopelijk in een stofje dat ik nadien ook kon dragen. Het rood viel wat minder rood uit dan ik oorspronkelijk in gedachten had en zo werd dit het ideale teststofje. Ik ging voor de versie met plooitjes. Simpele testversies zijn zo overrated! 
Het probleem is dat de mouwen te groot zijn. De ene die je er in ziet zitten heb ik uiteindelijk met plooitjes vast gestikt omdat het me niet lukte op een andere manier, maar dat past langs geen kanten bij dit model. Vermoedelijk wordt de oplossing een versie zonder mouwen, maar dan moet ik de gapingen ook wat aanpassen. 

Het onderste is het bovenstuk van Dahlia, ook van Colette. Er is een probleem met het knippen van de band, slecht gepositioneerd op de stof en dus heb ik te weinig. Ik zou van alles kunnen bedenken, gewoon blauwe band en zo, maar ik besloot om alvast wat ik heb eens samen te stikken en zo merkte ik dat er ook hier met de pasvorm wel wat scheelt. Ik heb er nog niet de vinger op kunnen leggen, de hals valt me te wijd. Dit is er eentje om verder over na te denken...

Hebben jullie ook zo van die projecten die blijven liggen, omdat er iets mee scheelt en je niet meteen een oplossing ziet? 

You Might Also Like

0 reacties