WIP-Wednesday

Voor deze WIP-Wednesday kijk ik naar de drie sjalen waar ik de voorbije dagen aan gebreid heb. Mijn arm is weer voldoende hersteld om lange ...

Voor deze WIP-Wednesday kijk ik naar de drie sjalen waar ik de voorbije dagen aan gebreid heb. Mijn arm is weer voldoende hersteld om lange tijd te breien. En ja, ik vrees dat ik meer projecten, ook sjaals op de naalden heb staan.

Ik ben aan de derde tip van de Shetlandtrader-MKAL van vorig jaar begonnen, de Havra. Ik heb voor twee kleuren gekozen. De boord belooft een lang proces te worden, met telkens opnemen van steken van de roze boord. Van de lichtblauwe kleur is de eerste streng opgebruikt, nu moet ik dringend de tweede opwinden. Al zit de streng voor de MKAL van dit jaar nog op mijn opwinder, hoog tijd om er eens verder aan te draaien. Het project is niet echt makkelijk om mee te nemen, omdat er ook nog levende steken op een draadje zitten.






De tweede sjaal waar ik aan bezig ben, is de Lang Ayre, ook al van Gudrun Johnston, the Shetlandtrader. Het is een fantastisch patroon met enkel rechtse steken en strepen die het heerlijk chips-breien maken. Je blijft breien omdat je een nieuw kleur wil beginnen. Ik zat zo in het ritme dat ik de instructies maar half las en dus de volgorde wat door elkaar haalde. Geen erg....


En de derde sjaal is Carino, een project waarvoor ik een mooie streng rood van Madeline Tosh kocht op mijn verjaardag. Ik had de bol en naalden mee naar Berlijn. Ik koos voor een gewone opzet en breide hier en daar een rij. Ondertussen ben ik al ver gevorderd en overweeg ik om het patroon nog wat te herhalen, het is net uitdagend genoeg om te blijven breien en toch perfect om bij te kletsen of naar een podcast te luisteren.


You Might Also Like

1 reacties

  1. Je doet mij terug zin krijgen in haken (mijn ding, niet breien). En ik denk dat ik weer een sjaal ga haken.

    BeantwoordenVerwijderen