Tentoonstellingen in Antwerpen

Ik ben de voorbije weken wel vaker in Antwerpen geweest. Ik schreef eerder over de tentoonstellingen in het FOUMU, nog tot het einde van dez...

Ik ben de voorbije weken wel vaker in Antwerpen geweest. Ik schreef eerder over de tentoonstellingen in het FOUMU, nog tot het einde van deze week te zien en echt wel de moeite.

In het Modemuseum loopt tot 26 februari "Rik Wouters en huiselijke utopie". Een tentoonstelling waar ik echt van genoten heb. Rik Wouters zal voor mij altijd wel verbonden blijven met de kalenders die we van de bank kregen. Telkens in het teken van één kunstenaar of een thema. Nel in haar wit-roodgestreepte jurk is toen al blijven plakken op mijn netvlies.



Ze hadden het niet breed, maar het huis en zijn vrouw waren vaak de inspiratie voor zijn werken. Die bepaalde wit-roodgestreepte jurk dook op in meerdere werken. Het modemuseum confronteert de werken met kledij uit de collectie.



Ik vond het een heel boeiende en diverse tentoonstelling. Ik heb er echt van genoten en kan die iedereen aanraden. Het is een mooie mix tussen kunst en mode.

Vorige zondag trokken we naar Antwerpen voor Banksy, de tentoonstelling met werken van de street artist. Deze tentoonstelling loopt tot 19 maart.

Er is nogal wat over geschreven en ik moet zeggen dat de tentoonstelling voor mij de verwachtingen niet inloste. Vermoedelijk hadden we dat ook wel kunnen verwachten.


Nochtans zijn er heel wat mooie werken te zien. Sommige kende ik zelfs niet. Maar de tentoonstelling biedt voor mij weinig toegevoegde waarde. Het is ook wat spijtig dat er nogal wat dubbels tussen zitten.

You Might Also Like

0 reacties