#WIPWednesday - stockbridge

Stockbridge is de naam van een wijk in Edinburgh en ook de naam van een patroon van Ysolda die in Edinburgh woont. Ik ben er nog niet geraak...

Stockbridge is de naam van een wijk in Edinburgh en ook de naam van een patroon van Ysolda die in Edinburgh woont. Ik ben er nog niet geraakt, maar misschien komt dat er wel eens van.

Ik vertelde eerder over het patroon en hoe ik breide in het ziekenhuis. Ik had ergens wel gehoopt dat ik de cardigan kon afwerken voor het einde van de maand, zeker omdat ik vind dat ik het rustig gehouden heb en veel gebreid heb, maar ik heb natuurlijk ook nog aan andere projecten gebreid. Een mouw kan soms eindeloos duren lijkt het wel. En ik heb langere armen dan gemiddeld.

Ik breide ook al twee boorden voor de knopen en de gaten. Kwestie van wat af te wisselen. Verder ontbreekt ook nog de boord voor de nek, maar zoals je ziet ben ik er bijna. Het komt iets korter dan ik normaal voor een truitje brei, maar wel nog steeds iets langer dan het patroon. Ik laat het vallen op mijn heupen, zo net over de boord van mijn jeansbroek en ik vermoed dat het ook goed gaat staan op een kleedje.

Ondertussen ben ik ook al op zoek naar knoopjes gegaan. De grote vraag is een beetje of ik knoopjes wil die opvallen of net niet. Ik ben alleszins van plan om deze maand verder te breien en hopelijk lukt het dan wel om tegen het einde een cardigan te kunnen tonen. Lijkt me een ideaal zomerstuk. Ik koos voor merino van De Rerum Natura, meer bepaald Albertine. Onlangs veranderden ze de samenstelling en kwam er ook zijde bij. Dit is nog de oude samenstelling met 100% merino uit de Franse Alpen. Het voelt zacht en warm, maar niet dat anderen hun neus optrekken dat ik wol draag in de zomer. Als je begrijpt wat ik bedoel...

You Might Also Like

0 reacties