Dovecot studio

Een van de plaatsen in Edinburgh die op mijn lijstje stond was Dovecot studio . Het was een tip geweest in de Wool tribe, een gids bij EYF ...

Een van de plaatsen in Edinburgh die op mijn lijstje stond was Dovecot studio. Het was een tip geweest in de Wool tribe, een gids bij EYF (dit jaar was er geen trouwens). Ik moest even op de naam denken maar dankzij de blog van Dominique kon ik voor mijn workshop op woensdagnamiddag toch wat kleur gaan opdoen. 
Dovecot is een studio waar geweven wordt en via de gallerij kan je binnenkijken in hun proces. Ik moest even thee gaan drinken en iets gaan eten in het café voor de studio open ging. 
In de tentoonstellingsruimte was er werk van Garry Fabian Miller te bewonderen. Zijn foto's werden omgezet in weefwerken.



De kleuren waren heel inspirerend. Ik moest ook wel eens een tweede keer kijken om zeker te zijn dat het nu echt geweven is. Aanraken mocht niet, maar het was op de tanden bijten, ik kan het je verzekeren.
Ik ontmoette er twee vrouwen uit Antwerpen en zou hen de komende dagen nog regelmatig tegenkomen. Zo heerlijk als je je indrukken kan delen.




You Might Also Like

0 reacties